onsdag 12 februari 2014

Folkmusiker mot främlingsfientlighet

Har tänkt på detta ett tag att jag vill visa mina åsikter mot främlingsfientlighet på min blogg. Jag tror nämligen att det kan vara lätt att tolka/misstolka som man vill när det kommer till folkdräkter och foldräktssömmande. Jag är helt emot främlingsfientlighet och vill inte att folk ska tro att bara för att jag är förtjust i folkdräkter, folkmusik och folkdans så är jag rasist.


Därför vill jag visa den här loggan från gruppen "Folkmusiker mot främlingsfientlighet" på min blogg.

2 kommentarer:

  1. Bra sagt! Men det är ju synd, att man måste förklara sånt nuförtiden....

    SvaraRadera
  2. Toppenm du tänker som jag och många andra. Rasismens utbredning i samhället är för jäklig. Synd att man måste visa sin ståndpunkt emot den, men bra att du gör det!

    SvaraRadera