söndag 9 mars 2014

Livstycken

Jag har fått en beställning på att sy upp ett Skedeviliv till en kvinna här i Stjärnorp. Hon har ett gammalt liv som syddes på 20-talet, men som gått sönder eftersom det inte är fodrat. Hon har varit och köpt en materialsats på Hemslöjden i Linköping. Det ska bli så kul att få sätta kritan, nålarna och saxen i tygerna!

Nu har jag bestämt vilket tyg jag ska ha till mitt Skedeviliv. Det blir mossatyget som jag är så förtjust i. Det är östgötskt och istället för att ha grönt band att kanta med så får livet bli grönt och kantningen rött. 

Jag har också fått en förfrågan på att hitta tyg till förkläde i rask till Österåkers högtidsdräkt. Det är mycket spännande, för det är inte riktigt mitt område som jag har fördjupat mig i. Kul med nya beställningar och kursförfrågningar!

Glad vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar